Serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Więcej informacji na tej stronie    Zamknij to powiadomienie
 
Fotografowanie aparatami tradycyjnymiStrona główna - aparaty tradycyjnePoradnik fotoamatoraForum fotograficzneGaleria zdjęćRecenzje sprzętu fotograficznegoGiełda fotograficznaFoto pojedynekFelietonSerwisy sprzętu fotograficznegoLista użytkownikówKontakt
Zarejestruj »   Zaloguj »     
Zobacz następne zdjęcie w galerii Nieznajowa, cztery dni temu

Ilość adnotacji na zdjęciu: 1, ostatnia 16 dni temu (2018-05-08 18:38:09)

   

Pentax645n, Fp4, Xtol 1+1

dodane: 16 dni temu (2018-05-08 18:13:28)
kategoria: krajobraz
rozmiar: 920 x 696 / 352 KB

farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu

moje zdjęcia

Zobacz poprzednie zdjęcie w galerii
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
zgłoś naruszenie regulaminu

Komentarze: schowek cytatów               dodaj komentarz
4Rider

Rejestracja: 74 dni temu
16 dni temu (2018-05-08 18:38:15) |  | 

Będzie marudzenie o ostrości:
- na cholerę komu ten nieostry pierwszy plan
- chyba cuś się przeostrzyło przy risajzie.

Po przekadrowaniu - to mi się podoba
Reklama:
farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu
15 dni temu (2018-05-09 07:59:32) |  | 

Lubię, kiedy nie wszystko jest ostre, lubię takie niejasne drogi na początku kadru. Ale mogę się mylić.
Nie wyostrzałem, po prostu takie wyszło.
MartaW

Rejestracja: 3483 dni temu
15 dni temu (2018-05-09 19:53:09) |  | 

Efektowne to jasne drzewo na ciemnym tle.
skpt

Rejestracja: 573 dni temu
15 dni temu (2018-05-09 20:28:31) |  | 

Te miejsca "powiślane" mnie przynajmniej jakoś tak same z siebie w czasie cofają. Drzewo i miejsce zasługuje chyba, żeby jeszcze z nim fotograficznie porozmawiać i posłuchać co tam one gadają.
EDYTA: Ciekaw jestem jak wyszłoby na papierze, na mokro.

Komentarz był edytowany 2018-05-09 20:31:10

Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
12 dni temu (2018-05-12 23:33:15) |  | 

Ja dodam że po cholerę drugi plan. A nawet zdjęcie. Poza przyjemnością pstrykania pętaksem
farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 08:02:29) |  | 

Mariano napisał(a):
Ja dodam że po cholerę drugi plan. A nawet zdjęcie. Poza przyjemnością pstrykania pętaksem


Marianie - jeśli mogę się tak do Ciebie zwracać. Pstrykanie pentaxem to nie tylko przyjemność - wręcz zmysłowa. W równie wielkim stopniu ćwiczenie dla ciała -trzeba tego P dotargać tam, gdzie jest miejsce ustronne, żeby nikogo nie przestraszyć. A jeszcze do tego statyw, w którym można sobie przytrzasnąć palce, filtr, który może wpaść do potoka, wężyk wciekający w trawę...
Zatem ćwiczymy mięśnie, zwinność, odwagę... Na prawdę warto.
Fotka jest tylko dowodem, że tam dotarłem i te ćwiczenia wykonałem. Przecież Ten model nie ma geotagowania.
espresso

Rejestracja: 1244 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 11:02:02) |  | 

Są tacy co na siłownie wydają kaskę, do tego w smrodzie potu. Targanie sprzętu + piękno natury = czysta przyjemność.
Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 11:10:20) |  | 

Tak, na Morowach plaga takich, siedzi człowiek, burczaka popija a te fotografy jak kraby z tymi patykami. Na flikrze by sobie poogladali a nie zelówki zdzierać za darmo czy wręcz za pieniądze.
farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 11:29:27) |  | 

No ale ktoś na flikra musi to wrzucić. Wszystkiego nie kupisz na stockach...
Reklama:
Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 11:32:20) |  | 

Odpowiedź brzmi - chińczycy. Chińskie wycieczki obfotografowały już wszystko. Jedyny problem to szukanie po chińskich tagach na tym i baidu.
espresso

Rejestracja: 1244 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 12:20:24) |  | 

Zdaje się że turysty - japońce mają większe doświadczenie w fotografowaniu wszystkiego. Chińskie owszem również, ale tylko pod kątem ewentualnego "zdrapania" pomysłu, koncepcji. Z landskapów, w tym morawskich nie mieli by pożytku, tym bardziej że fotografia nie przenosi smaku burczaka... (hehehehe, trzeba by się wybrać znowu).

Komentarz był edytowany 2018-05-14 12:21:09

Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 12:53:47) |  | 

Wyszło jednak że zdjęcie bardzo dobre. Porusza tyle wątków.
jac123
Rejestracja: 3654 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 13:45:28) |  | 

No chyba jednak zbyt kontrastowe, brak przejść tonalnych. W pełnym słońcu robione?
farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 14:53:06) |  | 

Tak. W pełnym słońcu, koło ósmej rano w początku maja.
Ale w cieniach - jest, w światłach też jest, a tematem i powodem, dla którego wyciągnąłem aparat był właśnie kontrast rozświetlonego drzewa w młodej zieleni na tle zacienionego lasu.
Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 15:31:58) |  | 

To kolorowy film byłby lepszy. Dopal róg nieba na czarno to będzie chociaż klasycznie. Rozważ tonowanie w platynie. Jest zdjęcie i coś zawsze można z niego zrobić. Negatyw to tylko 10% roboty.
farfurnia

Rejestracja: 931 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 20:26:39) |  | 

W platynie? Musiałbym zwariować, albo dysponować wolnym czasem. A z tym u mnie, jak z platyną. Wiem, że za pomocą tonowania da się uartystycznić każdego gniota, ale jakby nie mam czasu na te dalsze 90% pracy nad klatką. Zacząłem teraz rewolucję i zżera mi to cały czas i całe pieniądze i wszystkie siły.
Jestem zajęty gilotynowaniem i wydawaniem dekretów
Mariano

Rejestracja: 12 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 20:38:37) |  | 

Czekoladą? Suchy kolodion? Odbitka na jedwabiu lub papierze czerpanym z młodych pędów sosny. Wachlarz szeroki i do śmierci nie wypróbujemy tych technik. A nawet jak damy radę do nie osiągniemy perfekcji. Autorowi zawsze zostanie choć wspomnienie chwili i dźwięk migawki. I te szczęśliwe chwile do zeskanowania. Potem krytycy zrujnują każde dzieło, pogrążą każdy koncept. Wielki mistrz Bruce Lee propagował sztukę walki bez walki, znam fotografa który poleca sztukę wizualną bez światła. Wadą tej techniki jest brak możliwości propagacji obrazu z braku obrazu. W sumie wychodzi że poczynienie obrazu chemicznego ma wiele implikacji i nie sposób jednoznacznie rozstrzygnąć czy warto.
4Rider

Rejestracja: 74 dni temu
10 dni temu (2018-05-14 20:47:23) |  | 

Mariano napisał(a):
papierze czerpanym z młodych...

buraków

Botwinkę dziś jadłem i mnie się jakoś pomyślało

 

 

 

 

 

 

 

Czas naświetlania strony: 0.07226s